Category Archives: Mobile

Am : Jalur Lebar Mampu Milik 1Malaysia

This gallery contains 1 photo.

Di tahun 2013 ini, bila mana berbicara perihal telefon pintar dan internet, pastinya ramai yang memperkatakan berkenaan rebat RM200 dari kerajaan bagi memiliki telefon pintar berserta pelan pakej mampu milik dari mana-mana penyedia rangkaian. Dengan nama Pakej Komunikasi Belia ini, … Teruskan membaca

Galeri | 5 Komen

Aplikasi : Nokia Radio Internet Symbian Belle Refresh

This gallery contains 4 photos.

“Untuk apa menggunakan aplikasi radio atas talian? sedangkan pada peranti itu sendiri telah tersedia aplikasi radio siap terpasang. Merugikan kuota internet adalah”. Itu pandangan aku suatu ketika dulu, bila mana ramai yang merasa bangga dengan peranti mereka yang mampu memuat … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Aplikasi : Kemaskini Rangkaian Sosial Belle Refresh Tidak Berjaya

This gallery contains 3 photos.

Beberapa Hari lepas, Nokia E7 yang menguna sistem operasi Belle Refresh telah menerima pemberitahuan penaik tarafan aplikasi Rangkaian Sosial sediada pada peranti kepada versi terbaru 1.6(32). Kemaskini yang dilepaskan melalui OTA yang hanya bersaiz 3638 kb tidak berjaya dimuat turun. … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Galaxy Note II : Menghayati Foto Dengan Lebih Dekat

This gallery contains 19 photos.

Agak lama juga Alpha 33 tersimpan tak terusik, pastinya dah berhabuk dalam beg tu. Sementara ada masa dihari cuti ni, ambil peluang bersihkannya dan tetiba terdetik untuk menghasilkan “close-up” dengan menggunakan “extension manual” yang dah lama dibeli namun tak digunakan. … Teruskan membaca

Galeri | Tagged | Tinggalkan komen

Galaxy Note 10.1 : Keinginan Yang Memuncak

This gallery contains 4 photos.

Agak lama juga aku tak mencoret coret kat laman ni ekk… Tak tahu apa yang nak dicorak coretkan, namun ada lagi lakaran dalam simpanan yang masih belum siap-siap juga sampai ke hari ni. Terutamanya foto-foto masa Raya Aidilfitri yang lepas. … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Aplikasi : Pemain Muzik Pada Belle Refresh

This gallery contains 5 photos.

Nampaknya Nokia memberi nafas baru pada aplikasi Pemain Muzik untuk peranti symbian miliknya, dengan syarat menaiktaraf perisian sistem operasi kepada Nokia/Symbian Belle Refresh untuk peranti-peranti yang dulunya menggunakan Symbian ^3 sebagai tunggak utama. Memberi sedikit seri biar pun tidak mampu … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Aplikasi : Toshl Bermasalah Menyimpan Data di Awan

This gallery contains 2 photos.

Toshl antara aplikasi pengurus kewangan yang menampung kebanyakan sistem operasi yang popular kini. Malah ia adalah percuma untuk pengguna peranti Nokia berlandaskan Symbian ^3 hinggalah Symbian terkini. Selain menyimpan data pada peranti, ia juga membenarkan anda untuk selaraskan pada simpanan … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Belle Refresh : Kretiviti Skrin Utama

This gallery contains 3 photos.

Hampir 2 minggu juga ambil masa untuk aku berkretiviti pada skrin utama Nokia E7 ini, setelah berjaya menaiktaraf sistem operasi terbaru iaitu Nokia Belle refresh. Mana-mana widget yang terbaru dan menarik malah agak penting, mestilah terus dipasang pada skrin utama … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Kemaskini Nokia Belle Refresh Dilepaskan

This gallery contains 1 photo.

Akhirnya, Nokia melepaskan juga kemaskini terbaru untuk sistem operasi Symbian/Nokia Belle kepada pengguna telefon pintar Symbian ^3 dahulu yang telah dinaiktaraf pada Belle. Ia dinamakan sebagai Nokia Belle Refresh. Kemaskini ini mungkin sebagai ganti Belle FP1 yang mana telah digunapakai … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Aplikasi : Berita Harian & Harian Metro Untuk Symbian Belle

This gallery contains 4 photos.

Akhirnya, muncul juga aplikasi berita semasa berbahasa melayu untuk peranti yang menggunakan sistem operasi Symbian Belle iaitu Berita Harian dan juga Harian Metro. Rasanya ia masih baru dilepaskan pada Nokia Store, kerana beberapa hari lepas ada juga aku tinjau-tinjau aplikasi … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen