Category Archives: Portret

Portret : Yang Terindah #002

This gallery contains 1 photo.

Lokasi : Taman Rekreasi Kuala Ibai (Masjid Terapung) Waktu : 27.03.2015 (Pagi) Kamera : Sony Alpha33 Aplikasi Pemproses : PSTouch Portret : Yang Terindah Via WordPress MyNote 10.1

Galeri | Tinggalkan komen

Aktiviti Sekitar : Ekspo Chiku 03, Gua Musang

This gallery contains 10 photos.

Beberapa bulan lepas, sempena sambutan Perayaan Tahun Baru Cina, sempat juga balik ke kampung halaman. Kebetulan pula, ada aktiviti ekspo buat penduduk tempatan. Sempat juga pusing-pusing, tengok-tengok suasana yang dah agak sekian lama juga aku tak tempuhi. Yelahh… Seingatnya, kali … Teruskan membaca

Galeri | 1 Komen

Aktiviti Sekitar : Karnival Makanan Ala Thai 2013

This gallery contains 20 photos.

Setiap tahun acara ini diadakan di Kuala Terengganu, yang mana pertama kali kami setai pada bulan Mei 2011. Secara tak langsung, ini kali ketiga kami kunjungi sepanjang ia diadakan. Sangkaan aku mengikut entri lepas jauh meleset, yang mana pada tahun … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Nurhayani Zahirah : Happy Birthday To You…..Tahun Pertama

This gallery contains 4 photos.

23 Januari 2013, genap usia Hayani setahun kelahirannya. Dah besar anak aku yang sorang ni, dan semakin besar juga langkahnya, perangainya, macam-macam nya lagi lah. Apa yang paling mengembirakan, tumbesarannya senantiasa didepan mata kami walaupun pernah berpisah lebih kurang sebulan … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Nurhayani Zahirah : Berpisah Seketika…Kembali Penat Melayan Karenahnya

This gallery contains 4 photos.

Bersama Hayani kembali setelah beberapa lama berjauhan mata darinya, banyak juga perkembangan yang terlepas sepanjang tidak bersama. Malah ada baiknya juga, Hayani agak mudah dengan orang luar walaupun tidak seberapa berbanding sebelum ini yang langsung memang tidak mahu diambil orang.  … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Nurhayani Zahirah : Easy Effects NokiarianE7 *04

This gallery contains 15 photos.

Belum pun seminggu tanpa Hayani bersama, kerinduan makin mengulit perasaan dengan keletahnya yang menghiburkan dan tidak kurang juga dengan mengadanya yang makin menjadi-jadi sekian ini. Nampaknya, sebulan juga aku terlepas gelagat-gelagat semasanya yang senantiasa menjadi rutin untuk dirakam.  Masa mula-mula … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Santai : Angin Petang di Pantai Minyak Beku

This gallery contains 18 photos.

Sejarah menceritakan tercipta nama bagi Daerah Batu Pahat bermulanya di tepi Pantai Minyak Beku yang mana berhampiran muara Sungai Batu pahat. Bermulanya dengan sebuah perigi yang dipahat pada batu yang mengalir airnya oleh askar-askar siam yang melarikan diri semasa dikejar … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Santai : Berehat Sebentar Di Santuari Gajah Sungai Ketiar, Terengganu

This gallery contains 17 photos.

Mereka yang pernah dan selalu menggunakan laluan Tasik Kenyir yang masih dalam pembinaan ini tentu selalu singgah untuk merehatkan badan seketika di sini sebelum meneruskan perjalanan ke tempat yang dituju. Laluan ini antara altenatif menghubungkan sekitar Terengganu ke Jajahan Selatan … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Raya 2012 : Syawal Pertama Nurhayani Zahirah

This gallery contains 29 photos.

Entri ini kesinambungan foto-foto Raya 2012 yang telah aku terbitkan sebelum ini yang mana baru berkesempatan menyiapkan sepenuhnya biarpun bulan Syawal telah pun berakhir dan juga Raya Haji pun dah berminggu-minggu lepas, tapi foto Raya Puasa tak ter”post” juga lagi. … Teruskan membaca

Galeri | 1 Komen

Nurhayani Zahirah : Berfotografi di Majlis Perkahwinan Cik Wana

This gallery contains 7 photos.

Foto- foto ini dirakam pada sebuah majlis perkahwinan kawan pejabat Noha. Dikesempatan beliau menawarkan aku sebagai jurufotonya, boleh juga menggunakan situasi yang ada sebaiknya. Terima kasih pada beliau kerna yakin untuk jadikan aku jurufoto pada majlis kebesarannya. Dikesempatan ini juga, … Teruskan membaca

Galeri | 1 Komen