Category Archives: Makanan

Ramadhan 2013 : Hidangan Ditelan Zaman

This gallery contains 1 photo.

Pada korang, hidangan apa yang dulu masa kecik-kecik dibulan puasa menjadi kegemaran. Tapi sekarang ni, bila dicari seluruh pelusuk Pasar Ramadhan sekali pun, tetap juga tak jumpa-jumpa. Teringin sangat nak merasa kembalikan. Tapi, kali ni aku bukan nak ceritakan pasal … Teruskan membaca

Galeri | Tagged , , | Tinggalkan komen

Aktiviti Sekitar : Karnival Makanan Ala Thai 2013

This gallery contains 20 photos.

Setiap tahun acara ini diadakan di Kuala Terengganu, yang mana pertama kali kami setai pada bulan Mei 2011. Secara tak langsung, ini kali ketiga kami kunjungi sepanjang ia diadakan. Sangkaan aku mengikut entri lepas jauh meleset, yang mana pada tahun … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Santai : Angin Petang di Pantai Minyak Beku

This gallery contains 18 photos.

Sejarah menceritakan tercipta nama bagi Daerah Batu Pahat bermulanya di tepi Pantai Minyak Beku yang mana berhampiran muara Sungai Batu pahat. Bermulanya dengan sebuah perigi yang dipahat pada batu yang mengalir airnya oleh askar-askar siam yang melarikan diri semasa dikejar … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Raya 2012 : Syawal Pertama Nurhayani Zahirah

This gallery contains 29 photos.

Entri ini kesinambungan foto-foto Raya 2012 yang telah aku terbitkan sebelum ini yang mana baru berkesempatan menyiapkan sepenuhnya biarpun bulan Syawal telah pun berakhir dan juga Raya Haji pun dah berminggu-minggu lepas, tapi foto Raya Puasa tak ter”post” juga lagi. … Teruskan membaca

Galeri | 1 Komen

Makanan : Lepat Lui, Tradisi Orang Bugis

This gallery contains 5 photos.

Korang kenal tak makanan ni? Makanan ni tak ada kena mengena dengan lagu Sungai Lui yang dinyanyikan Aizat Hamdan, walaupun ada persamaan perkataan “Lui” disitu. Hehee… Lepat Lui ni pada pandangan aku, bagaikan makanan rasmi masa raya untuk orang Bugis. … Teruskan membaca

Galeri | 3 Komen

Galeria : Molome #002

Galeria molome yang diterbitkan bermula 31 Mei 2012 ini adalah atas gabungan peranti dan aplikasi yang menarik minat aku buat masa ini, malah akan diteruskan dari masa ke semasa mengikut keadaan semasa aku sebagai pemilik laman. Huhuu… Sehingga kini, Galeria molome … Teruskan membaca

Posted in Fotografi, Galeria Molome, Haiwan/Serangga, Landskap, Makanan, Portret | Tagged | 2 Komen

Aktiviti Sekitar : Karnival Makanan Ala Thai 2012

This gallery contains 14 photos.

Tahun ke-2 kami ke Karnival Makanan Ala-Thai yang diadakan di Dataran Shah Bandar, Kuala Terengganu pada awal bulan Jun ini. Namun kali ni kami ke sana bersama dengan adik-adik ipar aku dan yang teristimewanya Hayani. Karnival yang berjalan selama seminggu … Teruskan membaca

Galeri | 1 Komen

Santai : Angin Petang Di Pantai Teluk Ketapang

This gallery contains 9 photos.

Ahad, 03/06/2012. Di hari cuti ganti bagi Ulang Tahun DYMM SPB Yang di-Pertua Agong Malaysia untuk rakyat negeri Terengganu dan beberapa negeri lain malah bersama pula dengan cuti sekolah memang menyeronokkan buat mereka yang mempunyai anak yang sudah bersekolah. Namun bagi … Teruskan membaca

Galeri | 2 Komen

Makanan : Udang Bakar

This gallery contains 4 photos.

Kembali lagi ke segmen foto makanan. Semenjak dua ni, rasa seronok untuk ‘snap’ foto-foto makanan ni. Mungkin sebab selalu tengok rancangan masakan dan makanan yang sedap-sedap kat Astro Lifestyle HD akhir-akhir ni. Kali ni, Udang bakar plak. Nyum nyum, sedap, … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Makanan : Blackpepper Drumstick

This gallery contains 4 photos.

selera tak? Hehee, sesaja cuba nak masak-masak ‘time’ teringin. Sesekali mencuba asal perut kenyang, apa salahnya kan. Sedap atau tidak itu citer lain. Ye tak? Lagi pun barang-barang yang dah siap pun, cuma balik masak je. Kekeke. Apa pun, jemput … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen