Category Archives: Aneka

Aktiviti Sekitar : Karnival Makanan Ala Thai 2013

This gallery contains 20 photos.

Setiap tahun acara ini diadakan di Kuala Terengganu, yang mana pertama kali kami setai pada bulan Mei 2011. Secara tak langsung, ini kali ketiga kami kunjungi sepanjang ia diadakan. Sangkaan aku mengikut entri lepas jauh meleset, yang mana pada tahun … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Nurhayani Zahirah : Happy Birthday To You…..Tahun Pertama

This gallery contains 4 photos.

23 Januari 2013, genap usia Hayani setahun kelahirannya. Dah besar anak aku yang sorang ni, dan semakin besar juga langkahnya, perangainya, macam-macam nya lagi lah. Apa yang paling mengembirakan, tumbesarannya senantiasa didepan mata kami walaupun pernah berpisah lebih kurang sebulan … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Santai : Angin Petang di Pantai Minyak Beku

This gallery contains 18 photos.

Sejarah menceritakan tercipta nama bagi Daerah Batu Pahat bermulanya di tepi Pantai Minyak Beku yang mana berhampiran muara Sungai Batu pahat. Bermulanya dengan sebuah perigi yang dipahat pada batu yang mengalir airnya oleh askar-askar siam yang melarikan diri semasa dikejar … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Raya 2012 : Syawal Pertama Nurhayani Zahirah

This gallery contains 29 photos.

Entri ini kesinambungan foto-foto Raya 2012 yang telah aku terbitkan sebelum ini yang mana baru berkesempatan menyiapkan sepenuhnya biarpun bulan Syawal telah pun berakhir dan juga Raya Haji pun dah berminggu-minggu lepas, tapi foto Raya Puasa tak ter”post” juga lagi. … Teruskan membaca

Galeri | 1 Komen

Raya 2012 : Pasar Lambak Raya, Rengit

This gallery contains 10 photos.

Dah habis bulan Syawal pun, tapi ni baru sempat untuk terbitkan foto-foto masa raya hari tu. Retetan urusan yang lebih penting terutama proses penyuntingan foto perkhawinan yang mana dah aku ceritakan pada entri yang lepas. Hmmm…. banyak jugak foto-foto raya … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Raya 2012 : Perjalanan Balik Beraya

This gallery contains 8 photos.

Selamat sudah balik beraya dan selamat juga kembali bekerja, syukur alhamdulillah pada yang Esa dipermudahkan sepanjang perjalanan. Arus lalu lintas dari Kuala Terengganu – Kuantan – Muadzam – Segamat – Ayer Hitam – Rengit tidaklah sesak sangat, sekadar biasa-biasa je. … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Aktiviti Sekitar : Karnival Makanan Ala Thai 2012

This gallery contains 14 photos.

Tahun ke-2 kami ke Karnival Makanan Ala-Thai yang diadakan di Dataran Shah Bandar, Kuala Terengganu pada awal bulan Jun ini. Namun kali ni kami ke sana bersama dengan adik-adik ipar aku dan yang teristimewanya Hayani. Karnival yang berjalan selama seminggu … Teruskan membaca

Galeri | 1 Komen

Hadirnya 2012

Posted in Am, Aneka, Fotografi | Tinggalkan komen

Hadiah Untuk Oren

This gallery contains 2 photos.

Lebih kurang 2 minggu sudah pun berlalu semperna ulang tahun hari bertemu atau lebih mudah sebagai birthday Oren. Malah, agak lama untuk aku menggambil masa bagi menghasilkan entri ini. Memandangkan rangkaian P1 kurang stabil beberapa minggu lepas, ekoran aku mengalih tempat … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Jika Rezeki – Tetap Rezeki

This gallery contains 2 photos.

16 Disember 20011, beberapa hari lepas. Termenterainya sebuah perjanjian dengan upacara menandatagani dokumen-dokumen berkaitan yang mana bertempat di Jalan Beserah, Kuantan. Sesi tandatangan aku dan isteri *** Hehee… macam serius je ayatkan. Tapi aku nak cuba penulisan yang santai pula. … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen