Category Archives: Am

Cuba Untuk Kembali

Setelah 467 hari berlalu. Hari ini, cuba untuk kembali menyerikan laman yang sepi dan kian menyepi. Walaupun ‘nawaitunya’ sentiasa bergetar untuk kembali seperti sebelumnya, ia terbuku dan tidak terlepas dari genggaman kemalasan, kebuntuan idea, malah sentiasa dicekik waktu yang deras … Teruskan membaca

Posted in Am | Tinggalkan komen

Salam Raya 2013

Beberapa hari saja lagi, bakal berakhir Ramadhan dan menjelmanya Syawal bagi meraikan seluruh umat Islam terutama yang berjaya menahan diri dari segala sifat keji dan murka yang tidak pernah terlepas dari godaan syaitan dan hawa nafsu. Disamping itu, turut mengucapkan “SELAMAT … Teruskan membaca

Imej | Posted on by | Tinggalkan komen

Nurhayani Zahirah : Kerap Demam Kebelakangan Ni

This gallery contains 1 photo.

Anak demam. Siapa yang tak risau bila anak kecil kita kerap demam walau dah ke klinik. Untuk bulan ni sahaja, dah 3 kali badan Hayani panas-panas malah batuk dan selsemanya tu tak hilang-hilang sejak seminggu belum puasa lagi. Harapnya tak … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Ramadhan 2013 : Hidangan Ditelan Zaman

This gallery contains 1 photo.

Pada korang, hidangan apa yang dulu masa kecik-kecik dibulan puasa menjadi kegemaran. Tapi sekarang ni, bila dicari seluruh pelusuk Pasar Ramadhan sekali pun, tetap juga tak jumpa-jumpa. Teringin sangat nak merasa kembalikan. Tapi, kali ni aku bukan nak ceritakan pasal … Teruskan membaca

Galeri | Tagged , , | Tinggalkan komen

Ramadhan 2013

Salam Ramadhan di Tahun 2013 & Selamat Berpuasa serta Menjalankan Ibadah yang Sempurna Pejam celik, kejap je rasanya dah masuk bulan puasa pun. Perasaan ni rasa baru je lepas bulan puasa dan raya untuk tahun 2012 punya. Cepat je masa … Teruskan membaca

Posted in Am | Tagged , | Tinggalkan komen

Am : Jalur Lebar Mampu Milik 1Malaysia

This gallery contains 1 photo.

Di tahun 2013 ini, bila mana berbicara perihal telefon pintar dan internet, pastinya ramai yang memperkatakan berkenaan rebat RM200 dari kerajaan bagi memiliki telefon pintar berserta pelan pakej mampu milik dari mana-mana penyedia rangkaian. Dengan nama Pakej Komunikasi Belia ini, … Teruskan membaca

Galeri | 5 Komen

Aktiviti Sekitar : PC Fair Kuala Terengganu Penutup 2012

This gallery contains 9 photos.

28 Disember 2012, beberapa hari ditahun lepas. Sempat juga berkunjung ke “PC FAIR” yang diadakan di TTC Kuala Terengganu. Selepas sahaja Majlis Akikah anak sepupu dan menyambut ulang tahun hari lahirnya, terus meluru ke sini, dengan niat hanya tinjau-tinjau apa … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Am : Rindu 2013

This gallery contains 1 photo.

Beberapa hari sahaja lagi tahun 2012 bakal berakhir dan menjelangnya tahun baharu 2013. Kesempatan ini mengucapkan “Selamat Tahun Baharu” buat pengunjung laman ini secara langsungnya, dan semoga segala azam terdahulu tercapai sepenuhnya. Namun, masa terasa cepat sahaja berlalu di zaman … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Galaxy Note 10.1 : Keinginan Yang Memuncak

This gallery contains 4 photos.

Agak lama juga aku tak mencoret coret kat laman ni ekk… Tak tahu apa yang nak dicorak coretkan, namun ada lagi lakaran dalam simpanan yang masih belum siap-siap juga sampai ke hari ni. Terutamanya foto-foto masa Raya Aidilfitri yang lepas. … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen

Am : eSentral Aplikasi Bahan Bacaan Digital

This gallery contains 2 photos.

Seperti semua ketahui, “Membaca Itu Jambatan Ilmu” untuk pelbagai cabang yang ada. Malah kini, membaca bukan sahaja melalui kaedah konvensional semata (berbentuk buku) namun sekian lama juga tersedia secara digital. Namun akhir-akhir ini, ia semakin meningkat ke tahap lebih tinggi … Teruskan membaca

Galeri | Tinggalkan komen