Terbiar & Tersisih

Apa nasibnya terbiar dan tersisih, tinggal pun dalam kotak. Dah seperti kucing jalanan je. Kenapa? Dah kene buang ke? hehee…. memang mustahil kot untuk kami buang Si Oren tersayang ni. Tapi dia yang ngengada nak masuk kotak. Mahu sangat la kot jadi kucing jalanan.

Ini la kisahnya perangai Oren pagi tadi. Dah 2 – 3 hari Si Oren ni main-main dengan kotak-kotak yang orang rumah aku susun untuk dibuang. Susun punya susun, Oren sepahkan. Terlompat sana, terlompat sini. Memang suka sangat la tu, dan apatah lagi memang pantang Si Oren ni jumpa kotak atau plastik yang boleh masuk dalam. kadang-kadang tu kelakar pun ada dan pelik pun ada dengan perangainya.

Main la selagi boleh. Esok-esok aku buang kotak tu, tak dapat la nak mainnya. Tapi aku dah beli pun tikus mainan, haram tak sentuh. Emm… nanti aku terbitkan pula mainan baru yang haram nak disentuhnya.

Kesian aku tengok terlingkup dalam tu, terus angkat letak atas sofa. Sampai ke petang tidurnya. Hmmm… tidur la, bukan ke selesa tidurnya.

Advertisements
Galeri | This entry was posted in Fotografi, Haiwan/Serangga. Bookmark the permalink.

3 Responses to Terbiar & Tersisih

  1. Eyla berkata:

    Hehee… ituler “oren” kita yang terkenal ngn kenakalan’y. Tp rse cm dier nk hburkan hati sndri cz bakal ditinggalkan beberapa bulan oleh tuan’y nie.. Hik2…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s